Fizjoprzedmioty na Umedzie - Medycyna fizykalna

 


Prowadzący: prof. dr hab. n.med. Elżbieta Miller, dr hab. n. o zdrowiu Joanna Kostka, dr Jolanta Krukowska, dr Adam Kroc, dr Michał Starosta, mgr Justyna Redlicka, mgr Maria Olczyk, mgr Ewa Zielińska-Nowak, mgr Piotr Krzyżanowski  

 

Nazwa zakładu: Klinika Rehabilitacji Neurologicznej

 

 Forma zajęć: stacjonarnie i hybrydowo

 

Zaliczenie przedmiotu:

-W trakcie zajęć prowadzonych stacjonarnie: zaliczenie teoretyczne i praktyczne z określonych przez prowadzących partii tematów, 

-W trakcie zajęć prowadzonych zdalnie: zadania lub prezentacje do wykonania,

Po zakończeniu 2 semestru egzamin w formie online, po zakończeniu 3 semestru egzamin stacjonarny z całego przedmiotu.

 

Opis: 

Medycyna fizykalna na moim roku prowadzona była w każdej możliwej formie. Zaczęła się przed pandemią, więc początek był w formie stacjonarnej. Po jakimś czasie jednak, zostaliśmy zmuszeni do nauki przedmiotu online i w tej formie zakończyliśmy 2 semestr – egzaminem kończącym tę część przedmiotu w formie online. W 3 semestrze wróciliśmy na zajęcia hybrydowe (teoria z seminariów wykładana była online, później pojawialiśmy się na ćwiczeniach w formie stacjonarnej), na których to przyswajaliśmy nową wiedzę i poznawaliśmy te zabiegi z poprzedniego semestru, których nie było nam dane zobaczyć na żywo. Można powiedzieć więc, że w 3 semestrze nadrobiliśmy braki z semestru 2, przeprowadzonego online i poznaliśmy nowe tematy. Cały przedmiot zakończył się egzaminem stacjonarnym z dwóch semestrów.

 

Odczucia:

Bardzo ciekawy przedmiot, nauczany w ten sposób, aby zrozumieć mechanizmy a niekoniecznie uczyć się wszystkiego na pamięć. Stacjonarna forma prowadzenia zajęć to według mnie jedyna właściwa forma prowadzenia tego przedmiotu, który – nie ma co ukrywać – jest jednak  praktyczny, i który niejednokrotnie wymaga spróbowania różnych zabiegów na sobie. Dlatego bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie decyzja, aby podczas 3 semestru zapoznać nas z zabiegami, o których wcześniej uczyliśmy się online. Okazało się to świetnym pomysłem, dzięki któremu utrwaliliśmy sobie teorię, poczuliśmy zabiegi na sobie, nauczyliśmy się metodyki wykonywania zabiegów tak, że na praktykach wakacyjnych nie odczuliśmy braków związanych z nauczaniem online.


NP, III rok

Komentarze

  1. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kontuzje sportowe także są przerabiane na takich studiach? Wydaje mi się, że coraz więcej takich się pojawia i coraz trudniej też je sprawnie wyleczyć. W każdym sporcie praktycznie można nabawić się kontuzji, nawet narciarze czy bramkarze miewają takie kłopoty. Szczególnie z kciukami, na https://carolina.pl/klinika-ortopedii-i-traumatologii/reka/kciuk-narciarza/ znalazłam artykuł na temat kontuzji kciuk narciarza właśnie. Najczęściej pojawia się na skutek urazu mechanicznego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Powtórka z fizykoterapii - Galwanizacja

Fizjoprzedmioty na Umedzie - Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu